تمیز کردن تلویزیون های LCD, LED, OLED, PLASMA

نحوه صحیح تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیش از ۲۰ درصد خرابی های پنل تلویزیون LCD , LED , Plasma , OLED مربوط به عدم آشنایی مردم به نحوه صحیح تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون است . می پرسید چرا ؟
در ادامه توضیح می دهم که چه رابطه ای بین تمیز کردن تلویزیون و خرابی پنل تلویزیون یا همان صفحه نمایش تلویزیون وجود دارد.
پنل تلویزیون همانطور که در مقاله نحوه کار ال سی دی و ال ای دی(LCD , LED) توضیح داده شد قطعه ای است الکترونیکی و شکننده و بسیار حساس . از ابتدایی و راهنمایی یادمان هست که آب رسانای الکتریکی است یعنی جریان برق را از خود عبور می دهد و تلویزیون هم یک وسیله برقی .
خیلی ها در هنگام تمیز کردن تلویزیون شروع می کنند به پاشیدن شیشه شور و امثال هم به تلویزیون . پاشیدن آب یا شیشه شور و یا مایعات دیگر که رسانا هستند باعث اتصالی و عبور جریان زیاد از قطعات برقی و یا الکترونیکی شده و نهایتا منجر به سوختن آن می شود .
حال اگر به صفحه نمایش یک تلویزیون ، موادی که ذکر شد پاشیده شود خرابی پنل و بروز یک سری خطوط افقی و عمودی در صفحه نمایش تلویزیون را بدنبال دارد .

بیش از ۲۰ درصد خرابی های پنل تلویزیون LCD , LED , Plasma , OLED مربوط به عدم آشنایی مردم به نحوه صحیح تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون است .

بنابراین امروزه دیگر نمی توان با یک دستمال و یک شیشه شور ، تلویزیون را تمیز کرد و انتظار داشت تلویزیون مثل اول کار کند .

علاوه بر مواردی که گفته شد به علت حساسیت پنل تلویزیون، از اعمال هر گونه فشار در هنگام تمیز کردن تلویزیون ، خودداری شود چرا که ممکن است پنل شکسته و یا خرابی پیکسل ها را موجب شود و در برخی موارد، شدت فشار به پنل به قدری است که دیگر پنل قابل استفاده نبوده و باید پنل تلویزیون را تعویض کرد .

اگر صفحه نمایش تلویزیون شما به هر دلیلی خراب شده است کافی است با شماره های زیر تماس بگیرید۱

تماس تلفنی با شماره ۰۹۳۵۸۵۴۴۲۴۱

سامانه پیامکی : ارسال کلمه TV به ۵۰۰۰۲۰۳۰۷۰۸۰۸۰

قبل از تمیز کردن تلویزیون ، آن را خاموش کنید

حتما قبل از تمیز کردن تلویزیون باید آن را خاموش کنید. بعد از خاموش کردن هم بهتر است به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دستگاه خنک شود .

خارج کردن از برق

 

هرگزها در تمیز کردن پنل تلویزیون

  1. هرگز محلول پاک کننده و یا شیشه شور را به صورت مستقیم به پنل اسپری نکنید .
  2. هرگز از دستمال کاغذی و پارچه های زبر و خشک استفاده نکنید زیرا باعث مخدوش شدن پنل تلویزیون می شود .
  3. هرگز برای پاک کردن لکه از روی پنل ، به پنل تلویزیون فشار نیاورید .
  4. هرگز از دستمال های پرز دار استفاده نکنید .
  5. هرگز دستمال خیس را به تلویزیونی که صفحه آن داغ است نکشید .
  6. هرگز دستمال خیس را به پنل تلویزیون روشن ، نکشید .
  7. هرگز از محلول پاک کننده و یا شیشه شور و یا هر نوع محلول دیگر استفاده نکنید چرا که استفاده مداوم از آنها باعث کاهش کیفیت تصویر و کدر شدن و نهایتا کاهش طول عمر پنل می شود .
    مواد پاک کننده نادرست

تا این لحظه متوجه شدیم چه کارهایی را نباید در تمیز کردن تلویزیون انجام دهیم اما در ادامه راهکاری ساده و ارزان را در تمیز کردن تلویزیون خواهم گفت

آب بهترین مایع تمیز کننده

برای تمیز کردن پنل تلویزیون ، فقط کافیست یک دستمال نرم و بدون پرز مثل میکروفایبر را با آب شسته و آب آن را بگیرید به طوری که مرطوب باشد . حال می توانید از بالا به پائین و از راست به چپ دستمال را روی پنل تلویزیون بکشید .
حتما پس از تمیز کردن تلویزیون ، چند دقیقه ای صبر کنید تا سطح پنل بخوبی خشک شود .