راهنمای خرید تلویزیون

شما که هر روز قصد خرید تلویزیون ندارید پس سعی کنید کمی زمان گذاشته و انتخاب مناسبی داشته باشید . برخی مواقع به خاطر چند صد هزار تومان و یا نهایتا یک میلیون تومان ، بعدها خود را سرزنش خواهید کرد که این دیگه چه تلویزیونی بود خریدم

اگر قرار باشد تلویزیون جدید بخریم چه تلویزیونی برای ما مناسب است ؟
تلویزیون ال سی دی یا تلویزیون ال ای دی ؟ اصلا مگه فرقی هم با هم دارند ؟
تلویزیون منحنی (curve) یا تلویزیون تخت ؟
تلویزیون HD ، FULL HD ،۴K کدوم بهتره ؟ اصلا مگه تو ایران تصاویر ۴K هم داریم ؟
چه اندازه ای بخرم ۶۵ اینچ یا نه تلویزیون ۳۲ هم جوابگو است ؟

خیلی از کاربران سایت و دوستان در مورد اینکه چه تلویزیونی بخرند از ما سوال می کنند و می خواهند از دید یک تعمیرکار بدانند چه تلویزیونی بخرند . ما در سایت تی وی فیکس tvfix سعی کرده ایم به زبانی ساده و به دور از مسائل فنی پیچیده یک راهنمای خرید تلویزیون به شما ارائه دهیم تا بتوانید مناسبت ترین تلویزیون را خرید کنید .

تلویزیون، امروزه به وسیله ای ضروری در خانه ها تبدیل شده و به همین علت باید سعی کنید با بودجه ای که در اختیار دارید بهترین خرید ممکن را انجام دهید .

مهم ترین پارامترهای خرید تلویزیون

اولین و شاید مهم ترین پارامتری که باید به آن توجه کرد بودجه شما برای خرید تلویزیون است . به طور خلاصه ، مهم ترین پارامترها در خرید تلویزیون عبارتند از :

  1. قیمت تلویزیون
  2. برند یا شرکت سازنده تلویزیون
  3. اندازه تلویزیون
  4. قابلیت های فنی

کمی حوصله کنید و به دقت این مطلب را که در مورد راهنمای خرید تلویزیون هست را مطالعه کنید .

حتما خیلی ها رو دیدید که در بازار ( به طور کلی ) سر در گم هستند و نمی دونند دقیقا به دنبال چی هستند . بلاتکلیفی این افراد خیلی بدتر می شه وقتی که وارد فروشگاه ها می شوند و هر کدام از فروشنده ها از زوایای مختلف و با ترفندهای گوناگون سعی در فروش محصول خود را دارند .
قضیه از اینجا شروع شد که به اصرار یکی از دوستان که قصد خرید تلویزیون داشت به امین حضور رفتیم . حدود ساعت ۱۱ ظهر شروع کردیم به گشت و گذار در فروشگاه های مختلف . بازار پر بود از برندهایی که در این آشفته بازار ، یک روزه ظهور کرده بودند .

همیشه قبل از هر خریدی ، سعی کنید یک اطلاعات اولیه ای از کالای مورد نظر خودتون به دست آورید مثلا اگر به دنبال یک تلویزیون ارزان قیمت می‌گردید اول یک جستجویی در گوگل انجام بدهید . به دفعات دیده ام که قیمت یک کالا در فروشگاه های اینترنتی ارزانتر بوده است و حتی مطمئن تر . برخی از این فروشگاه ها ضمانت برگشت کالا را نیز دارند در حالی که فروشگاه های فیزیکی به محض فروش جنس ، دیگر شما را نمی شناسند .

نزدیک روزهای خاص ( مناسبت‌‌ها و جشنواره‌ ها ) خرید کنید. در مناسبت‌های مختلف فروشگاه‌ها، انواع تلویزیون‌ جدید را با تخفیف و بهترین قیمت عرضه می‌کنند.

البته که قیمت تلویزیون به عوامل زیادی مثل برند، اندازه و امکانات آن بستگی دارد. برای مثال تلویزیون ال ای دی ۴۹ اینچ سامسونگ در مقایسه با تلویزیون ال ای دی ۴۹ اینچ برند ال‌جی قیمت متفاوتی دارد. این نوع تفاوت قیمت معمولا به علت وضوح تصویر (Resolution)، سیستم صوتی و امکانات جزئی‌تر مثل بلوتوث یا تعداد پورت USB در آن‌ها است.

برخی مواقع به خاطر چند صد هزار تومان و یا نهایتا یک میلیون تومان بعدها خود را سرزنش خواهید کرد که این دیگه چه تلویزیون بود خریدم . به عنوان کسی که سالها در زمینه تعمیر انواع تلویزیون فعالیت داشته ام توصیه می کنم حتما برندهای شناخته شده جهانی را خرید کنید و یا حداقل از برندهای ایرانی که پشتیبانی خوبی دارند و چند سالی است در حال فعالیت هستند خریدتان را انجام دهید .
به هر حال ، شما که هر روز قصد خرید تلویزیون را که ندارید پس سعی کنید کمی زمان گذاشته و انتخاب مناسبی داشته باشید .

بهترین برند

برندهای سامسونگ (Samsung)، ال‌جی (LG)، سونی (Sony)، اپل (Apple)، پاناسونیک (Panasonic)، فیلیپس (Philips)، همگی از بهترین برندهای تولید کننده تلویزیون هستند و از بهترین تکنولوژی در ساخت تلویزیون‌های جدید خود استفاده می‌کنند . جدیدترین مدل‌های تلویزیون‌ این برندها، یعنی تلویزیون‌های منحنی (OLED) یا تلوزیون‌های بسیار نازک، دارای تصویری با کیفیت ۴K هستند که وضوح بی‌نظیر و تفکیک رنگ چشمگیری دارند.
همچنین برندهای شیائومی (mi یا Xiaomi)، دوو (Deawoo)، اسنوا (Snowa)، ایکس ویژن (X.Vision) ، هایسنس (Hisense)، شارپ (Sharp) و برندهایی از این قبیل، تلوزیون‌هایی با امکانات بالا و قیمت ارزان به بازار عرضه می‌کنند.

چند اینچ کافیه؟

اگر می‌خواهید برای اتاق پذیرایی خود تلویزیون بخرید، در دنیای امروزه تلویزیون‌های بزرگ واقعا بهترند. تلویزیونی بزرگ با رزولوشن بالا که بتوانید شب‌ها در کنار خانواده فیلم ببینید و لذت ببرید. تلویزیونی با ابعاد بالای ۵۵ اینچ دیواری یا رومیزی، برای سالن پذیرایی مناسب‌ خواهد بود و اگر می‌خواهید برای یک اتاق کوچک‌تر تلویزیون بخرید، ابعاد زیر ۴۳ اینچ می‌تواند ابعادی باشد که شما به دنبالش می‌گردید.

خرید تلویزیون

توصیه می کنم قبل از خرید حضوری و یا اینترنتی به صفحه خرید اینترنتی تلویزیون سر بزنید تا هم بتوانید از فیلترهای مختلفی که در مورد رنگ، سایز صفحه نمایش و … قرار داده استفاده کنید هم مظنه قیمت دستتان باشد .